söndag 15 november 2015

Härliga Umeå


Igår blev det en liten resa till Umeå.
En stad jag gillar väldans mycket. Så mycket att jag skulle kunna bo där.
Min "superdetox" tog slut tidigare än jag räknat, ville ju unna mig
något gott på resan.

Mycket vegetariska möjligheter hade dom på ett cafe vi var på,
det gjorde ju mig väldans glad, och gott var det.
Vi hade bara fyra timmar på oss i Umeå, så vi hann 
inte titta i alla butiker där.

Tebutiken där älskade jag, fanns oändligt med tesorter <3
Och Åhlens hade plockat fram julsakerna.
Var in på Coop efter lite olika godheter, och det intressanta där
var att det bara var "karan" i kassorna.
Här hemma är det ju mest unga flickor, oftast ensam i hela butiken...

Gott humör blir man ju i Sverige när alla är så trevliga där.
Aldrig någon främmande människa skulle börja tala med mig i butiken
om dess produkter här hemma.

Nästa gång vi reser till Umeå får det lov att vara längre än fyra timmar.




                            










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar