måndag 15 februari 2016

Några dagar kvar..

Idag efter jobbet har det varit full rulle.
Hann hem, for ut på en kort ridtur med Foggy och
så kom mamma, mommo, lilla Luna
och Turbo-björnen hit på stall-talko.

Vi började med att städa upp där Ladys box kommer
att vara, där var jag har haft min foder hörna tidigare.
Så det blev att flytta några skåp och saker.
Jag märkte hur mycket häst saker jag har som egentligen 
inte används, så jag ska försöka få bort det sålt.
Det kommer ändå en hel del saker med Lady, så mera utrymme 
behövs. 
Fastän vårt uthus är stort, är det dåligt med utrymme.

Nog för att jag kommer att ha hästarna på lösdrift fortsättningsvis,
men tänkte ifall Lady är ovan så tar jag lite försiktigt
till en början.

Nåja, Ladys utrymme har blivit till i stallet och det enda som
saknas nu är boxväggarna, och hästen.

Men ack och ve så kröp sig en liten ovälkommen
gäst, flunssan till min kropp...
Inte nu, jag skulle helst vara frisk.
Bara att gå och lägga sig och hoppas jag sover mig frisk.

Jädra karaflunsso!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar